Dziś, 4go października, mija 50 lat od chwili pierwszego publicznego pokazu Buicka Riviery.
Na salonie samochodowym w Paryżu w 1962 roku, zaprezentowano nowy model na nadchodzący rok 1963.
Na filmie PARIS MOTOR SHOW 1962, w czasie 2:02 widać Rivierę (nie mrugać, ujęcie trwa około 3 sekund ;-) )
Pomimo iż Buick kojarzył się z raczej nudnymi sedanami ze średniej i wyższej półki, to od czasu do czasu firmie zdarzało się wyprodukować perełkę o sportowym zacięciu. Buick Century 1938-1942 był jednym z najszybszych samochodów przedwojennej Ameryki. Buick Century V8 z połowy lat pięćdziesiątych był gorącym kawałkiem żelaza, a Buick GS i GSX z wielkimi silnikami z późnych lat sześćdziesiątych i początku siedemdziesiątych, były najbardziej porażającymi samochodami ery Muscle (szczególnie GSX, nazywany HEMI killer - przyp. tłumacza).
W połowie lat osiemdziesiątych, Buick podjął ponowną próbę wbicia się na rynek samochodów z osiągami sportowymi, wprowadzając turbodoładowaną wersję popularnego Regal'a Coupe. Cały czarny o aparycji bijącej złem, spowodował że nawet zarząd Buicka używał przydomka "Darth Vader" .
Proszę Państwa, oto Ciemna Strona Mocy: Buick Grand National / GNX.