Buick Riviera 1970
Ta sama karoseria wprowadzona w 1966 roku, w sumie z niewielkimi zmianami produkowana była w roku 1970. Co prawda – jedna zmiana była nieznaczna - ale za to mocno rzucająca się w oczy: zastosowano po raz pierwszy (i ostatni) tylne nadkola zakrywające koła, w dwóch wersjach do wyboru: pełnej i krótkiej. W obydwu wersjach po krawędzi nadkola zachowana była ciągłość bocznej listwy chromowanej.
Rozmiary podwozia pozostały niezmienione, wzrosła natomiast waga auta. Produkcja spadła znacznie do 37,336 (no ale poprzedni rok był rekordowy, więc było z czego spadać....).
Silnik - "nowy" o pojemności 455 cali, "nowy" bo w rzeczywistości to modyfikacja silnika 430 cali istniejącego od roku 1967. Modyfikacja polegała właśnie na zwiększeniu pojemności, poprzez zwiększenie średnicy cylindrów. Ponieważ silnik generował teraz 370hp, poprawiono także system smarowania. Warto również (a może przede wszystkim), wspomnieć o momencie obrotowym, który teraz wynosił 510 lb/ft. czyli według metrycznej miary 691.5 Nm przy 2800 obr/min. Było to więcej, niż generował standardowo jakikolwiek inny silnik samochodu ery Muscle Car…... (choć trzeba przyznać, że podobne osiągi uzyskiwały silniki Cadillaca, tyle że z jeszcze większej pojemności: 472 i 500 cali – odpowiednio 7.734 cm3 i 8.193 cm3).
Standardowo oferowano wspomaganie kierownicy o zmiennej czułości, zawieszenie typu „AccuDrive”, podwójne tłumiki z stali kwasoodpornej. Przednie hamulce tarczowe po raz ostatni było w ofercie jako opcja, zanim stały się standardem w roku następnym. Oferowany był jeden typ silnika, łączenie z wersją GS, w której za dodatkowe 132 $ znajdowało się zmodyfikowane zawieszenie, inne przełożenie tylnego mostu, chromowany filtr powietrza i emblematy GS. Z przodu zmienił się grill – 60 pionowych linii i duże logo Buicka w środku oraz brak chowanych lamp (często sprawiających problemy), przeniesionych do nadkoli– to największe zmiany. Z tyłu powiększone zostały lampy w zderzaku, wnętrze pozostało praktycznie bez zmian.
Dane ogólne | Cena sprzedaży w roku produkcji | $4,854 |
Rozmiar opon (cale) | H78X15 | |
Wymiary | Rozstaw osi (cale) | 119 |
Długość (cale) | 215.5 | |
Szerokość (cale) | 79.3 | |
Wysokość (cale) | 53.6 | |
Waga (funty) | 4351 | |
Silnik | Typ | OHV V8 |
Pojemność (cale) | 455 | |
Moc (km)/obroty | 370/4600 | |
Moment obrotowy (funty)/obroty | 510/2800 | |
Zasilanie | 1 gaźnik 4 gardzielowy | |
Skrzynia | Rodzaj | Automatyczna |
Typ | Super Turbine 400 (czyli THM400) | |
Ilość przełożeń do przodu | 3 | |
Osiągi | 0-60 mph | 7.9 |
¼ mili | 17 | |
Produkcja | Silnik 455 cali | 33810 (łącznie z wersją GS) |
Inne | Opcji GS wyprodukowano 3175 sztuk |