Buick-Riviera.pl

in cubic inches we trust

Radio Route 66

Posłuchaj

 
 
Radio Route 66
http://www.r66.cz/

Login Form

Buick Riviera 1969

1969_Riv04.jpg

1969_Riv01.jpg W wyglądzie rocznik 69 ponownie różnił się od rocznika poprzedniego zmianami kosmetycznymi. Różnic jest tak niewiele, że właściwie nie ma o czym pisać.... W grillu w przednim zderzaku pojawiły się trzy chromowane listwy poziome, listwa na masce nie była zdarta do góry, lecz wypłaszczona. Z tyłu światła cofania zintegrowane zostały z lampami (rok wcześniej były osobno w zderzaku, pod lampami).

1969_Riv02.jpg1969_Riv11.jpg1969_Riv05.jpg1969_Riv03.jpg Na klapce wlewu paliwa w tylnym zderzaku, pojawiło się stylizowane logo "R". Powiększone zostały tylne boczne światła pozycyjne, a na nich zamiast logo Buicka, pojawiło się ponownie stylowe "R". W standardowych kołpakach zwiększyła się liczba żeberek (kołpaki opcjonalne, jak i opcjonalne felgi chromowane pozostały takie same jak w roku poprzednim).

1969_Riv07.jpg1969_Riv06.jpgWe wnętrzu pierwszą rzucającą się zmianą, był nowy typ kierownicy z logo Buicka. Zniknął szczotkowany pas aluminium w dolnej części kokpitu oraz jego czarne wykończenie - zastosowana została imitacja drewna. Zmieniono elementy obsługi wentylacji, ogrzewania, itp., stacyjkę zapłonu przeniesiono z kokpitu na kolumnę kierownicy. Chromowane ramki wykończeniowe wokół elementów do otwierania drzwi i okien, zostały zastąpione przez ramki w kolorze tapicerki. Zagłówki po raz pierwszy stały się elementem wyposażenia standardowego. 1969_Riv09.jpg

 

Oferowano jeden silnik (także dla wersji GS), 430 cale (360 hp przy 5000 rpm). Był to ostatni rok, w którym silnik o tej pojemności montowano w Rivierze.

 

1969_Riv13.jpg

1969_Riv12.jpgCiekawe zmiany dokonały sie natomiast w sferze mechaniki: Buick wprowadził elektryczną pompę paliwa umieszczoną w zbiorniku. Znacząco ulepszono przednie zawieszenie (przy pokonywaniu nierówności i na zakrętach, koło przednie poruszało się w pionie po linii prostej, a nie po łuku). Inną ważną innowacją było progresywne wspomaganie kierownicy (siła wspomagania słabła wraz ze wzrostem prędkości). Przednie hamulce tarczowe oferowane były jako opcja.

Sprzedaż zamknęła sie rekordowyą liczbą 52,872 sztuk. Wynik ten został dopiero poprawiony przez modele z roczników 1984 i 1985.

Dane ogólne   Cena sprzedaży w roku produkcji $4,701
Rozmiar opon (cale) 8.45x15
Wymiary Rozstaw osi (cale) 119
Długość (cale) 212.2
Szerokość (cale) 78.8
Wysokość (cale) 53.4
Waga (funty) 4200
Silnik Typ OHV V8
Pojemność (cale) 430
Moc (km)/obroty 360/5000
Moment obrotowy (funty)/obroty 475/3200
Zasilanie 1 gaźnik 4 gardzielowy
Skrzynia Rodzaj Automatyczna
Typ Super Turbine 400 (czyli THM400)
Ilość przełożeń do przodu 3
Osiągi 0-60 mph 9.2
¼ mili bd
Produkcja   Silnik 430 cali 52872 (łącznie z wersją GS)
Inne Opcji GS wyprodukowano 5272 sztuk