Buick Riviera 1968
W roku 1968 Riviera ponownie przeszła jedynie kosmetyczne zmiany, z których najbardziej zauważalną był wielki, jednoczęściowy zderzak przedni. W nim po bokach umieszczono światła pozycyjne (pozwalające na określenie szerokości auta w nocy), a światła drogowe chowały się jak w rocznikach 66 & 67 ponad grill'a (jednak w odróżnieniu do starszych modeli, system chowania lamp nie był już elektryczny, lecz pneumatyczny). Końcówka maski pod przednią szybą, była podgięta ku górze: pod powstałą w ten sposób szczelinę chowały się wycieraczki.
Tylni zderzak także uległ powiększeniu, w nim
znalazły się szersze, zakrzywione lampy (nachodziły na zakrzywione
krawędzie zderzaka), a pod nimi mieściły się światła cofania. Wlew
paliwa otrzymał teraz swoją osobną chromowaną klapkę, na środku
chromowanego zderzaka (wcześniej wlew znajdował się za odchylaną
tablicą rejestracyjną).
W tym roku wprowadzono nowe przepisy
federalne dotyczące bezpieczeństwa, dlatego zastosowano nowe materiały
i miękkie wykonanie deski rozdzielczej oraz zaokrąglone przełączniki. Z
wrażeń wizualnych: w dolnej części kokpitu znajdował się pas
szczotkowanego aluminium.
Także z powodu wspomnianych nowych przepisów, w Rivierze pojawiły się po raz pierwszy na bokach karoserii kierunkowskazy i światła pozycyjne.
W dalszym ciągu jak w roku poprzednim,
oferowano tylko jeden silnik (także dla pakietu GS nie było innej opcji
silnika, pakiet GS obejmował chromowany dekiel filtra powietrza i
wzmocnione zawieszenie o większej sztywności). Choć nadwozie Riviery
było takie same jak w roku 1967, to długość pojazdu wzrosła o 4 cale,
przy niezmienionym rozstawie osi. Prędkość maksymalna podawana przez
producenta, wynosiła robiące wrażenie 130mph.
Dane ogólne |
Cena sprzedaży w roku produkcji |
$4,615 |
Rozmiar opon (cale) |
8.45x15 |
Wymiary |
Rozstaw osi (cale) |
119 |
Długość (cale) |
215.5 |
Szerokość (cale) |
78.8 |
Wysokość (cale) |
53.4 |
Waga (funty) |
4222 |
Silnik |
Typ |
OHV V8 |
Pojemność (cale) |
430 |
Moc (km)/obroty |
360/4600 |
Moment obrotowy (funty)/obroty |
475/3200 |
Zasilanie |
1 gaźnik 4 gardzielowy |
Skrzynia |
Rodzaj |
Automatyczna |
Typ |
Super Turbine 400 (czyli THM400) |
Ilość przełożeń do przodu |
3 |
Osiągi |
0-60 mph |
8.1 |
¼ mili |
bd |
Produkcja |
Silnik 430 cale |
49284 |
Inne |
Opcji GS wyprodukowano 5337 sztuk |