Buick-Riviera.pl

in cubic inches we trust

Radio Route 66

Posłuchaj

 
 
Radio Route 66
http://www.r66.cz/

Login Form

Buick Riviera 1966

W tym roku wprowadzono II generację modelu Riviera. Zmiany nastąpiły we wnętrzu jak i na zewnątrz auta. Model 1966 jest o 2 cale dłuższy i 4 cale szerszy - wynika to z zastosowania nowego typu ramy (współdzielonej z Oldsmobile Toronado - jednak Riviera w przeciwieństwie do przednionapędowego Toronado, pozostała tylnonapędowa). W nowej karoserii wydłużyła się maska razem z nadkolami, przednia szyba została bardziej pochylona, a tylną część dachu z szybą zaprojektowano w stylu fastback.

1966_Riv02.jpg1966_Riv01.jpg1966_Riv03.jpg1966_Riv05.jpg1966_Riv08.jpg1966_Riv07.jpg1966_Riv09.jpg

Najbardziej widoczną zmianą w linii nadwozia był brak bocznych trójkątnych okienek wentylacyjnych. Zamiast nich wprowadzono nowy system cyrkulacji powietrza - nawiew poprzez grill spod przedniej szyby, wywiew przez grill spod szyby tylnej. Zachowano także niewidoczne lampy przednie, jak w modelu 1965. Jednak teraz lampy schowane były nie w nadkolach, lecz wsuwały się ponad przedni grill, pod maskę. W momencie włączenia świateł, lampy zsuwały się na przedni grill.

1966_Riv04.jpg1966_Riv10.jpg1966_Riv11.jpg1966_Riv12.jpg1966_Riv13.jpg1966_Riv14.jpg1966_Riv15.jpg1966_Riv16.jpg

Wnętrze zostało całkowicie zmienione, po raz pierwszy oferowane było przednie siedzenie kanapowe: w standardzie można było wybrać między takim a dwoma osobnymi fotelami. Dodatkowo przy opcji dwóch foteli można było domówić konsolę środkową z lewarkiem biegów w podłodze. Deska rozdzielcza była zupełnie nowa i dostępna tylko w Rivierze, z nietypowym bębnem obrotowym jako prędkościomierzem. Po raz pierwszy oferowano automatyczną klimatyzację i radio stereo. Opcjonalny pakiet GS obejmował: pojedynczy gaźnik z chromowaną obudową filtra powietrza, aluminiowe pokrywy zaworów, wzmocnione zawieszenie, szperę, przełożenie tylnego mostu 3.42, opony z białymi lub czerwonymi paskami, oraz oczywiście emblematy GS.

Dane ogólne   Cena sprzedaży w roku produkcji $4,424
Rozmiar opon (cale) 8.45x15
Wymiary Rozstaw osi (cale) 119
Długość (cale) 212.2
Szerokość (cale) 78.8
Wysokość (cale) 53.4
Waga (funty) 4375
Silnik Typ OHV V8, „Wildcat 465"
Pojemność (cale) 425
Moc (km)/obroty 340/4400
Moment obrotowy (funty)/obroty bd
Zasilanie 1 gaźnik 4 gardzielowy
Silnik opcja Typ OHV V8, „Super Wildcat”
Pojemność (cale) 425
Moc (km)/obroty 360/4400
Moment obrotowy (funty)/obroty 465/2800
Zasilanie w pierwszej fazie produkcji, dostępny był 1 gaźnik 4 gardzielowy (na specjalne zamówienie jako opcja dealerska, dostępna była wersja gaźnikowa 2x4), kod silnika w każdym przypadku to "MW". Od Marca 66, wersję gaźnika 2x4 można już było zamówić bezpośrednio u Buicka - taki silnik posiadła kod "MZ" i wyprodukowano ich tylko 179 sztuk.
Skrzynia Rodzaj Automatyczna
Typ Super Turbine 400 (czyli THM400)
Ilość przełożeń do przodu 3
Osiągi 0-60 mph (silnik SuperWildcat /360) bd
¼ mili bd
Produkcja   Silnik Wildcat 465, 425 cali 45169
Silnik Super Wildcat, 425 cali 179
Razem 45348
Inne Opcji GS wyprodukowano 5,718 sztuk