Buick-Riviera.pl

in cubic inches we trust

Radio Route 66

Posłuchaj

 
 
Radio Route 66
http://www.r66.cz/

Login Form

Buick Riviera 1964

Ponieważ w 1964 roku sprzedaż była w dalszym ciągu na wysokim poziomie, wprowadzono niewielkie - wręcz kosmetyczne - zmiany w modelu Riviera, w porównaniu do roku 1963.  Główne zmiany zaszły pod maską: oferowano tylko jeden silnik, o pojemności 425 cali, a jako opcję można było zamówić wersję tego silnika z dwoma gaźnikami (20 KM więcej). Widoczne również było mocniejsze dążenie marki Buick do wypromowania modelu: praktycznie z całego auta zniknęło logo Buick'a, zastąpione przez literkę R w owalu - RIVIERA. Jedno z najbardziej rozpoznawalnych w amerykańskiej motoryzacji. Jako że sam Buick był bardzo wysoko pozycjonowany w strukturach koncernu GM (wyżej był już tylko Cadillac), można to porównać do dzisiejszego działania firmy Toyota / Lexus.... I nie dość że zniknęło logo Buick'a, to na tylnej klapie pojawił się stylizowany napis „Riviera by Buick".Who is who, who made who ...
 
Logo
Riviera By Buick
Stylizowane logo RivieryRiviera by BuickLogo Riviery na masce Logo Buicka na przestrzeni latLogo firmy BuickZamrożone dumne logo 
 
 


Buick Riviera 1964

1964 Buick RivieraSilnik "Wildcat"Wnętrze Riviery 1964
1964 buick Riviera1964 Buick Riviera1964 Bucik Riviera1964 Buick Riviera1964 Buick Riviera 
 
 
 
Buick Riviera 1964 Custom:
1964_Riv04.jpg1964_Riv03.jpg1964_Riv05.jpg
Dane ogólne   Cena sprzedaży w roku produkcji $4,374
Rozmiar opon (cale) 7.10x15
Wymiary Rozstaw osi (cale) 117.0
Długość (cale) 208.10
Szerokość (cale) 76.6
Wysokość (cale) 53.2
Waga (funty) 4200
Silnik Typ OHV V8, „Wildcat 465"
Pojemność (cale) 425
Moc (km)/obroty 340/4400
Moment obrotowy (funty)/obroty 465/2800
Zasilanie 1 gaźnik 4 gardzielowy
Silnik opcja Typ OHV V8, „Super Wildcat"
Pojemność (cale) 425
Moc (km)/obroty 360/4400
Moment obrotowy (funty)/obroty bd
Zasilanie 2 gaźniki, każdy 4 gardzielowy
Skrzynia Rodzaj Automatyczna
Typ Super Turbine 400 (czyli THM400)
Ilość przełożeń do przodu 3
Osiągi 0-60 mph bd
¼ mili bd
Produkcja Silnik 401 cali 35536
Silnik 425 cali 2122
Razem 37658
Inne Na samochodzie nie było żadnej informacji pozwalającej na identyfikację pojazdu z silnikiem „Super Wildcat" - często mylnie nazywanego w tej wersji jako GS (wersję GS wprowadzono w następnych latach).
Silniki malowane były już jak w pozostałych Buickach: na niebiesko/zielono.
Przełączniki elementów sterujących zostały zastąpione z prawdziwych, metalowych, chromowanych przez plastikowe - niby również chromowane ...
Dużą zmianą był nowy typ skrzyni biegów - teraz auto ruszało z biegu 1szego ( w przeciwieństwie do rocznika 1963). Super Turbine 400 było nawą handlową Buicka - w rzeczywistości jest to znana THM400.
Po raz pierwszy w Rivierze montowano oprócz głośników z tyłu - także z przodu.