Buick Riviera 1963
W tym roku się zaczęło. Choć nazwa Riviera była juz wcześniej uzywana przez Buicka, to teraz dotyczyła jednego, konkretnego modelu: Riviery (wcześniej, różne modele były produkowane w wersji Riviera). Model od razu odniósł sukces: w pierwszym roku sprzedano 40.000 sztuk. Okrągły wynik sprzedaży nie był dziełem przypadku - wielkość produkcji została ograniczona celowo, aby zachować "nutkę pożądanego luksusu". Niewątpliwą zasługą osiągniętego wyniku sprzedaży, było nowatorskie podejście do stylistyki i projektu auta. Błotniki przednie o prostych i wyrazistych liniach, zakończone pionowymi grillami. Tył pojazdu - jak przód, także zarysowany ostrymi liniami (krawędziami). Szyby w drzwiach bezramkowe - wszystko to tworzyło linię, która dziś uchodzi za klasyczną. W późniejszych latach, Riviera stała się flagowym modelem Buicka.
Wnętrze pojazdu pozostawiamy bez komentarza:
Dane ogólne | Cena sprzedaży w roku produkcji | $4,333 |
Rozmiar opon (cale) | 7.10x15 | |
Wymiary | Rozstaw osi (cale) | 117.0 |
Długość (cale) | 208.10 | |
Szerokość (cale) | 76.6 | |
Wysokość (cale) | 53.2 | |
Waga (funty) | 4140 | |
Silnik | Typ | OHV V8, „Wildcat 445" |
Pojemność (cale) | 401 | |
Moc (km)/obroty | 325/4400 | |
Moment obrotowy (funty)/obroty | 445/2800 | |
Zasilanie | 1 gaźnik 4 gardzielowy | |
Silnik opcja | Typ | OHV V8, „Wildcat 465" |
Pojemność (cale) | 425 | |
Moc (km)/obroty | 340/4400 | |
Moment obrotowy (funty)/obroty | 465/2800 | |
Zasilanie | 1 gaźnik 4 gardzielowy | |
Skrzynia | Rodzaj | Automatyczna |
Typ | Dynaflow Turbine (używana w Buickach od 1947 ...) | |
Ilość przełożeń do przodu | 2 | |
Osiągi | 0-60 mph (silnik 425/340) | 8s |
¼ mili | 16s | |
Produkcja | Silnik 401 cali | 37399 |
Silnik 425 cali | 2601 | |
Razem | 40000 | |
Inne |
Był to jedyny rok w historii produkcji Riviery, w którym:
|
|
Skrzynia Dynaflow posiadała 2 biegi, lecz auto standardowo ruszało z biegu drugiego (aby zapobiec poślizgowi kół na śliskich nawierzchniach). Bieg pierwszy można było włączyć ręcznie - w razie potrzeby. Dynaflow testowana była w czołgach Hellcat , produkowanych przez Buicka w czasie II wojny światowej. Hellcat był najszybszym czołgiem II wojny światowej ...... |