Te wielkie łódki odznaczały się zadziwiającymi osiągami. Testy pokazują, jak te ciężkie coupe niespodziewanie szybko przyśpiesza od 0-60 mph (0-96,6 km/h) w około 8,1 sekundy.
Wyścig na ćwierć mili to 15,9 sekundy, z prędkością końcową 88 mph (142 km/h). Całkiem nieźle jak na auto taaaaakich rozmiarów, z klimą i mnóstwem innego dodatkowego wyposażenia (el. szyby, el. lusterka, el. regulacja fotela kierowcy, tempomat i inne). Masa auta to w sumie około 2010 kg.....
Niestety - powyższy opis dotyczy modelu 1971 - w modelach z lat 1972 i 1973, z powodu restrykcyjnych norm emisji spalin wprowadzonych w tych latach, osiągi maleją drastycznie: 7,5 litrowy silnik został zdławiony do 250 KM w wersji standard i do 260 KM dla wersji GS, w porównaniu do 315 KM i 330 dla wersji GS w roku 1971.
Z tego też powodu, a także z powodu drobnych różnic w wyglądzie pomiędzy każdym z roczników, rocznik 1971 w wersji GS jest najbardziej pożądanym obiektem ;-).
Parametry:
1971:
Silinik 7456 cm3 (455 in3),· V8 315 KM (GS-330 KM @ 4600 rpm), moment obrotowy 616 Nm (455 lb-ft) @ 2800 rpm.
Osiągi: GS: 0-96,6 km/h (0-60 mph) w 8.1 sec
1972:
Silinik 7456 cm3 (455 in3),· V8 250 KM (GS-260 KM @ 4400 rpm), moment obrotowy 515 Nm (380 lb-ft) @ 2800 rpm.
Osiągi: ?
1973:
Silinik 7456 cm3 (455 in3),· V8 250 KM (GS-260 KM @ 4400 rpm), moment obrotowy 515 Nm (380 lb-ft) @ 2800 rpm.
Osiągi: GS: ?
Reasumując: