Buick Riviera 1969
W wyglądzie rocznik 69 ponownie różnił się od rocznika poprzedniego zmianami kosmetycznymi. Różnic jest tak niewiele, że właściwie nie ma o czym pisać.... W grillu w przednim zderzaku pojawiły się trzy chromowane listwy poziome, listwa na masce nie była zdarta do góry, lecz wypłaszczona. Z tyłu światła cofania zintegrowane zostały z lampami (rok wcześniej były osobno w zderzaku, pod lampami).
Na klapce wlewu paliwa w tylnym zderzaku, pojawiło się stylizowane logo "R". Powiększone zostały tylne boczne światła pozycyjne, a na nich zamiast logo Buicka, pojawiło się ponownie stylowe "R". W standardowych kołpakach zwiększyła się liczba żeberek (kołpaki opcjonalne, jak i opcjonalne felgi chromowane pozostały takie same jak w roku poprzednim).
We wnętrzu pierwszą rzucającą się zmianą, był nowy typ kierownicy z logo Buicka. Zniknął szczotkowany pas aluminium w dolnej części kokpitu oraz jego czarne wykończenie - zastosowana została imitacja drewna. Zmieniono elementy obsługi wentylacji, ogrzewania, itp., stacyjkę zapłonu przeniesiono z kokpitu na kolumnę kierownicy. Chromowane ramki wykończeniowe wokół elementów do otwierania drzwi i okien, zostały zastąpione przez ramki w kolorze tapicerki. Zagłówki po raz pierwszy stały się elementem wyposażenia standardowego.
Oferowano jeden silnik (także dla wersji GS), 430 cale (360 hp przy 5000 rpm). Był to ostatni rok, w którym silnik o tej pojemności montowano w Rivierze.
Ciekawe zmiany dokonały sie natomiast w sferze mechaniki: Buick wprowadził elektryczną pompę paliwa umieszczoną w zbiorniku. Znacząco ulepszono przednie zawieszenie (przy pokonywaniu nierówności i na zakrętach, koło przednie poruszało się w pionie po linii prostej, a nie po łuku). Inną ważną innowacją było progresywne wspomaganie kierownicy (siła wspomagania słabła wraz ze wzrostem prędkości). Przednie hamulce tarczowe oferowane były jako opcja.
Sprzedaż zamknęła sie rekordowyą liczbą 52,872 sztuk. Wynik ten został dopiero poprawiony przez modele z roczników 1984 i 1985.
Dane ogólne | Cena sprzedaży w roku produkcji | $4,701 |
Rozmiar opon (cale) | 8.45x15 | |
Wymiary | Rozstaw osi (cale) | 119 |
Długość (cale) | 212.2 | |
Szerokość (cale) | 78.8 | |
Wysokość (cale) | 53.4 | |
Waga (funty) | 4200 | |
Silnik | Typ | OHV V8 |
Pojemność (cale) | 430 | |
Moc (km)/obroty | 360/5000 | |
Moment obrotowy (funty)/obroty | 475/3200 | |
Zasilanie | 1 gaźnik 4 gardzielowy | |
Skrzynia | Rodzaj | Automatyczna |
Typ | Super Turbine 400 (czyli THM400) | |
Ilość przełożeń do przodu | 3 | |
Osiągi | 0-60 mph | 9.2 |
¼ mili | bd | |
Produkcja | Silnik 430 cali | 52872 (łącznie z wersją GS) |
Inne | Opcji GS wyprodukowano 5272 sztuk |