Buick Riviera 1968
W roku 1968 Riviera ponownie przeszła jedynie kosmetyczne zmiany, z których najbardziej zauważalną był wielki, jednoczęściowy zderzak przedni. W nim po bokach umieszczono światła pozycyjne (pozwalające na określenie szerokości auta w nocy), a światła drogowe chowały się jak w rocznikach 66 & 67 ponad grill'a (jednak w odróżnieniu do starszych modeli, system chowania lamp nie był już elektryczny, lecz pneumatyczny). Końcówka maski pod przednią szybą, była podgięta ku górze: pod powstałą w ten sposób szczelinę chowały się wycieraczki.

Tylni zderzak także uległ powiększeniu, w nim
znalazły się szersze, zakrzywione lampy (nachodziły na zakrzywione
krawędzie zderzaka), a pod nimi mieściły się światła cofania. Wlew
paliwa otrzymał teraz swoją osobną chromowaną klapkę, na środku
chromowanego zderzaka (wcześniej wlew znajdował się za odchylaną
tablicą rejestracyjną).
W tym roku wprowadzono nowe przepisy
federalne dotyczące bezpieczeństwa, dlatego zastosowano nowe materiały
i miękkie wykonanie deski rozdzielczej oraz zaokrąglone przełączniki. Z
wrażeń wizualnych: w dolnej części kokpitu znajdował się pas
szczotkowanego aluminium.

Także z powodu wspomnianych nowych przepisów, w Rivierze pojawiły się po raz pierwszy na bokach karoserii kierunkowskazy i światła pozycyjne.
W dalszym ciągu jak w roku poprzednim,
oferowano tylko jeden silnik (także dla pakietu GS nie było innej opcji
silnika, pakiet GS obejmował chromowany dekiel filtra powietrza i
wzmocnione zawieszenie o większej sztywności). Choć nadwozie Riviery
było takie same jak w roku 1967, to długość pojazdu wzrosła o 4 cale,
przy niezmienionym rozstawie osi. Prędkość maksymalna podawana przez
producenta, wynosiła robiące wrażenie 130mph.
Dane ogólne | Cena sprzedaży w roku produkcji | $4,615 |
Rozmiar opon (cale) | 8.45x15 | |
Wymiary | Rozstaw osi (cale) | 119 |
Długość (cale) | 215.5 | |
Szerokość (cale) | 78.8 | |
Wysokość (cale) | 53.4 | |
Waga (funty) | 4222 | |
Silnik | Typ | OHV V8 |
Pojemność (cale) | 430 | |
Moc (km)/obroty | 360/4600 | |
Moment obrotowy (funty)/obroty | 475/3200 | |
Zasilanie | 1 gaźnik 4 gardzielowy | |
Skrzynia | Rodzaj | Automatyczna |
Typ | Super Turbine 400 (czyli THM400) | |
Ilość przełożeń do przodu | 3 | |
Osiągi | 0-60 mph | 8.1 |
¼ mili | bd | |
Produkcja | Silnik 430 cale | 49284 |
Inne | Opcji GS wyprodukowano 5337 sztuk |