Buick Riviera 1964
Ponieważ w 1964 roku sprzedaż była w dalszym ciągu na wysokim poziomie, wprowadzono niewielkie - wręcz kosmetyczne - zmiany w modelu Riviera, w porównaniu do roku 1963. Główne zmiany zaszły pod maską: oferowano tylko jeden silnik, o pojemności 425 cali, a jako opcję można było zamówić wersję tego silnika z dwoma gaźnikami (20 KM więcej). Widoczne również było mocniejsze dążenie marki Buick do wypromowania modelu: praktycznie z całego auta zniknęło logo Buick'a, zastąpione przez literkę R w owalu - RIVIERA. Jedno z najbardziej rozpoznawalnych w amerykańskiej motoryzacji. Jako że sam Buick był bardzo wysoko pozycjonowany w strukturach koncernu GM (wyżej był już tylko Cadillac), można to porównać do dzisiejszego działania firmy Toyota / Lexus.... I nie dość że zniknęło logo Buick'a, to na tylnej klapie pojawił się stylizowany napis „Riviera by Buick".Who is who, who made who ...
Logo
Buick Riviera 1964
Buick Riviera 1964 Custom:



Dane ogólne | Cena sprzedaży w roku produkcji | $4,374 |
Rozmiar opon (cale) | 7.10x15 | |
Wymiary | Rozstaw osi (cale) | 117.0 |
Długość (cale) | 208.10 | |
Szerokość (cale) | 76.6 | |
Wysokość (cale) | 53.2 | |
Waga (funty) | 4200 | |
Silnik | Typ | OHV V8, „Wildcat 465" |
Pojemność (cale) | 425 | |
Moc (km)/obroty | 340/4400 | |
Moment obrotowy (funty)/obroty | 465/2800 | |
Zasilanie | 1 gaźnik 4 gardzielowy | |
Silnik opcja | Typ | OHV V8, „Super Wildcat" |
Pojemność (cale) | 425 | |
Moc (km)/obroty | 360/4400 | |
Moment obrotowy (funty)/obroty | bd | |
Zasilanie | 2 gaźniki, każdy 4 gardzielowy | |
Skrzynia | Rodzaj | Automatyczna |
Typ | Super Turbine 400 (czyli THM400) | |
Ilość przełożeń do przodu | 3 | |
Osiągi | 0-60 mph | bd |
¼ mili | bd | |
Produkcja | Silnik 401 cali | 35536 |
Silnik 425 cali | 2122 | |
Razem | 37658 | |
Inne | Na samochodzie nie było żadnej informacji pozwalającej na identyfikację pojazdu z silnikiem „Super Wildcat" - często mylnie nazywanego w tej wersji jako GS (wersję GS wprowadzono w następnych latach). | |
Silniki malowane były już jak w pozostałych Buickach: na niebiesko/zielono. | ||
Przełączniki elementów sterujących zostały zastąpione z prawdziwych, metalowych, chromowanych przez plastikowe - niby również chromowane ... | ||
Dużą zmianą był nowy typ skrzyni biegów - teraz auto ruszało z biegu 1szego ( w przeciwieństwie do rocznika 1963). Super Turbine 400 było nawą handlową Buicka - w rzeczywistości jest to znana THM400. | ||
Po raz pierwszy w Rivierze montowano oprócz głośników z tyłu - także z przodu. |