W 1971 roku Buick wyprodukował jeden z najbardziej kontrowersyjnych samochodów w powojennej historii motoryzacji: nową wersję Riviery, w której z tyłu bagażnik ze zderzakiem schodziły się w jeden punkt (stożek). Żaden z liczących się producentów samochodów, od czasów lat trzydziestych*, nie zaprezentował pojazdu o nadwoziu, które mogłoby zostać nazwane "Boattail"** - a ten właśnie model mógł .....

Jednak umieszczenie takiego stylu nadwozia w rozmiarach 218 cali (5,54 m) długości, przy 122 calach (3,1 m) rozstawu osi i wadze 4428 lb (2008 kg) skutkowało tym, że klienci albo ten samochód kochali, albo go  nienawidzili.

Pierwotnie niniejsza strona powstała tylko z myślą o tym nietuzinkowym pojeździe, Buick'u Riviera "Boattail", produkowanym od 1971 do 1973 roku A.D. Jednak w trakcie tworzenia strony, uznaliśmy iż Buick Riviera jest ikoną amerykańskiej motoryzacji i zdecydowaliśmy się na rozszeżenie zawartości serwisu o pozostałe roczniki Riviery. Być może pojawią sie też artykuły o innych modelach marki Buick.

* sprawą dyskusyjną jest, czy model Chevrolet Corvette C2 1963r mieści się w tej definicji
** "łódka", "kadłub łodzi"

 

Auburn Boattail
Auburn Boattail, około 1932

 speedster
Auburn Boattail Speedster, 1936

 top_boattail
Buick Riviera Boattail, 1971

Buicks
Buick Riviera Boattail, 1971 - 1972 - 1973